Dersin Adı | Fiziksel Rehabilitasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YB 208 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrenciler tarafından fiziksel rehabilitasyonun özelliklerini ve önemini açıklaması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yaşlılık fizyolojisi ve yaşlanmanın sistemlere etkisi, Egzersizin sistemler üzerine etkileri, Yaşlıda düzenli fiziksel aktivitenin etkileri, Fiziksel aktivite ve kas-iskelet sistemi hastalıkları, Yaşlılarda uygulanacak egzersiz programlarının ilkeleri ve teknikleri, Vücut mekanikleri, Solunum sistemi ve egzersizleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Yaşlanmanın Sistemler Üzerine Etkileri | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 278-298 |
2 | Egzersiz Fizyolojisine Giriş | Egzersiz Fizyolojisi Emin Ergen S 49-83 |
3 | Egzersiz ve Vücut Biyomekaniği | Egzersiz Fizyolojisi Emin Ergen S 1-25 |
4 | Yaşlılarda Sağlığın Korunması ve Fiziksel Aktivite | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 99-138 |
5 | Terapötik Egzersiz | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 148-150 |
6 | Kas İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ve Antropometrik Ölçümler | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 634-643 |
7 | Yaşlılarda Uygulanacak Egzersiz Programları İlkeleri ve Egzersizin Yararları | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 681-697 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Yaşlılarda fiziksel aktiviteye katılmanın getireceği riskler | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 162-167 |
10 | Normal Eklem Hareketi ve Kuvvetlendirme Egzersizleri | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 184-185 |
11 | Yaşlılarda Osteoartrit | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 661-668 |
12 | Yaşlılarda Osteoporoz | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 735-740 |
13 | Obezite, Kilo Kontrolü Ve Fiziksel Aktivite Alkol, Sigara Kullanımı Ve Sağlık | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 457-466 |
14 | İmmobilizasyon Komplikasyonları | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 645-654 |
15 | Final Sınavı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal & Nobel; 2006, ANKARA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 92 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler | |||||
13 | Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest